Takaisin ajankohtaista sivulle
Artikkeli 27.6.2025

Areiten asiakastyytyväisyys huipputasolla – NPS 65 kertoo vahvasta luottamuksesta

Areiten asiakastyytyväisyys on huipputasolla. Kevään 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vahvistavat Areiten asemaa rakennusalan laskentapalveluiden luotettavana ja laadukkaana kumppanina. Kyselyyn vastanneet asiakkaat antoivat määrälaskentapalvelulle keskimäärin erittäin positiivista palautetta. Net Promoter Score (NPS) nousi lukemaan 65, joka on erinomainen tulos kuvastaen asiakkaiden vahvaa suositteluhalukkuutta.

Asiakkaat kiittävät erityisesti laatua, luotettavuutta ja kommunikaatiota

Areiten asiakastyytyväisyyttä mittaavaan asiakastyytyväisyyskyselyyn sisältyivät sekä strukturoitu asiakastyytyväisyysmittaus että avoimet tekoälyavusteiset haastattelut. Molemmat lähestymistavat tukivat toisiaan: tulokset osoittavat asiakaskokemuksen olevan kokonaisuutena erittäin vahva ja tasalaatuinen.

Areite saa toistuvasti kiitosta luotettavuudestaan. Asiakkaat kokevat määräluettelot selkeiksi, virheettömiksi ja loogisiksi. Nämä ovat elementtejä, jotka helpottavat työskentelyä ja nopeuttavat tarjouslaskentaa. Myös toimitusvarmuus ja aikataulujen pitävyys nousevat esiin tärkeinä vahvuuksina.

Yhteistyön sujuvuus on toinen keskeinen Areiten vahvuus. Asiakkaat kuvaavat kommunikaatiota nopeaksi, aktiiviseksi ja asiantuntevaksi. Yhteyshenkilöt tavoitetaan helposti, vastaukset saadaan nopeasti ja mahdolliset ongelmatilanteet hoidetaan ammattitaidolla. Erityisesti kriittisissä vaiheissa Areiten kyky reagoida nopeasti on saanut tunnustusta.

Avoimissa haastatteluissa useat asiakkaat nostavat esiin pitkäaikaisen yhteistyön merkityksen. Tuttu tiimi, ennakoitava työn jälki ja johdonmukainen laatu koetaan arvokkaiksi tekijöiksi, jotka lisäävät luottamusta ja vähentävät tarvetta valvonnalle.

Kehityskohteina hinnoittelu ja viestintä

Vaikka kokonaiskuva on hyvin positiivinen, kehitysehdotuksia tuotiin esiin hinnoittelu. Muutamat asiakkaat toivoivat tarkennuksia siihen, miten tuntimäärät ja lisähinnat muodostuvat. Myös määräluetteloiden räätälöitävyydessä nähtiin joiltain osin kehitettävää.

Viestintä Areiten eri kanavissa koetaan pääosin riittäväksi ja sisällöltään hyödylliseksi. Viestinnän rytmiä ja kohdentamista toivottiin osin tarkennettavaksi eri asiakasryhmien tarpeisiin. Lisäksi Visus-ohjelma, joka tarjoaa läpinäkyvyyttä määrälaskennan taustoihin, on saanut myönteistä palautetta, mutta sen tunnettuudessa ja käyttöönotossa on edelleen kasvupotentiaalia.

Laatu ja ihmiset tekevät eron

Yhteenvetona voidaan todeta, että Areiten asiakaskokemus rakentuu luotettavan laadun, sujuvan yhteistyön ja osaavan henkilökunnan varaan. Asiakkaat kokevat saavansa juuri sitä mitä on luvattu – ja usein hieman enemmänkin. Palvelun ennakoitavuus, toimitusnopeus ja virheettömyys ovat tekijöitä, joihin asiakkaat voivat luottaa.

Kiitos asiakaskyselyyn osallistuneille!

Areite kiittää kaikkia asiakaskyselyyn osallistuneita. Jatkamme työtään entistäkin paremman asiakaskokemuksen rakentamiseksi – luotettavasti, asiantuntevasti ja yhdessä asiakkaiden kanssa.

Haluatko nähdä mistä määrät on laskettu?